Bardzo wielu mechaników błędnie uważa, że zawór regulujący wydatek pompy Common Rail, upuszcza paliwo na drodze z pompy wstępnej do pompy Common Rail.
Jest trochę inaczej.
Pompa wstępna tłoczy duże ilości paliwa, zależne tylko od jej prędkości obrotowej. Zawór regulujący jest barierą pomiędzy pompą wstępną a pompą CR i otwiera się tylko na tyle, żeby "puścić" do pompy CR potrzebną w danym momencie porcję paliwa. Natomiast nadmiar paliwa tłoczonego przez pompę wstępną jest upuszczany przez zawór mechaniczny, którego dodatkową funkcją jest także utrzymanie niskiego ciśnienia na odpowiednim poziomie.
Kiedy odepniemy wtyczkę od zaworu regulacyjnego, to jest on otwarty i pompa CR otrzymuje maksymalną dawkę paliwa i pracuje z pełną wydajnością. Swoją drogą, ta prosta czynność daje spore możliwości diagnostyczne...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz